Marginalen Inkasso - Top 10 inkassotjänst i Europa
"Recognized as the one of Top 10 Debt Collection Agencies in Europe for 2024, this company has made a significant impact in the marketplace"
- Financial Services Review, 2024
Marginalen Inkasso - Top 10 debt collection agency in Europe
"Recognized as the one of Top 10 Debt Collection Agencies in Europe for 2024, this company has made a significant impact in the marketplace"
- Financial Services Review, 2024
Varför ska jag skicka en påminnelse?
Att skicka påminnelser är ett bra sätt att se till att dina fakturor blir betalda utan att behöva skicka kunden till inkasso eller kronofogden. När ditt företag skickar en påminnelse genom vår tjänst, påför vi en avgift om 60 kr till den ursprungliga skulden. Om skulden betalas efter att vi skickat en påminnelse, behåller vi avgiften och betalar ut fakturans belopp till dig.
Men hur många påminnelser innan inkasso behövs egentligen?
Enligt lag så finns det inga regler som säger att du måste skicka påminnelser innan du går vidare för att driva in skulden. Det kan däremot vara bra för dina kundrelationer att starta indrivningen lite mjukare och de allra flesta kunder brukar betala skulden när det kommer en påminnelse.
Om påminnelsen inte betalas inom 10 dagar går ärendet vidare till vår ordinarie inkassoprocess utan att du behöver göra någonting.
Genom att agera tidigt och skicka påminnelser ger du dina kunder möjlighet att betala fakturan innan det går till inkasso eller hamnar hos kronofogden. Vår tjänst hjälper er att säkerställa att era fakturor betalas i tid, det sparar både tid och energi för dig som företagare.