No items found.

Bli kund

Anslut till Inkasso Marginalen

Ikon checkmark lace
Ingen årsavgift
Ikon checkmark lace
Inga volymkrav
Ikon checkmark lace
Ingen bindningstid

Det tar endast några minuter att ta sig igenom hela flödet.
 Först ansluter du dig till vår kundportal och därefter kopplar du på ditt bolag.

Påbörja registrering
ikon alert, utropstecken

Tänk på att:

- Du och din kund behöver vara överens om att fakturan är giltig.

- Läs noga igenom avtalet du får i sista steget innan du skickar in ditt första ärende. I vissa fall kan extra kostnader tillkomma men normalt kostar ett lyckat ärende dig ingenting.

Exempel på ärenden som kan medföra extra kostnader:

- Fordringar såsom t.ex. utlandsärenden, el eller hyror kräver specialhantering vilket alltid medför en kostnad. Kontakta oss för offert.

- Vill du skicka in ett redan tvistigt ärende kräver detta hantering av jurist och medför extra kostnader.

- Väljer du att dra tillbaka ett ärende debiterar vi dig för upparbetade arvoden och eventuella utlägg som hanteringen har medfört.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Frågor och svar
Har du andra frågor eller stöter på problem med registreringen kan du  kontakta oss via kontaktformuläret eller ring oss på 0771 - 46 46 46.
Vad kostar det att skicka en faktura till inkasso?
ikon plus

Det beror på hur många och vilka av våra tjänster du vill nyttja, vi kan hjälpa allt från stora organisationer till dig som bara behöver driva in enstaka skulder. Har du ett fåtal ärenden per år och vill ha en standard inkassotjänst rekommenderar vi vår tjänst ”Grön Inkasso”. Önskar du en specialanpassad lösning föreslår vi att du tar kontakt med en av våra säljare för en offert.

Ett lyckat inkassoärende kostar dig normalt ingenting.


De fall där kostnader kan uppstå är t.ex. om vi har påbörjat en åtgärd med utlägg/kostnader och om du då väljer att återkalla/avsluta ärendet. Upparbetade utlägg/arvoden faktureras då dig. Mer detaljerad prisinformation får du i anslutningsprocessen.

Kostnaderna för inkassotjänster kan variera mycket, så det är viktigt att jämföra priser och villkor innan du behöver anlita en byrå. Du bör du fokusera på vad du själv betalar, som årsavgifter och anslutningsavgifter istället för inkasso- och aviavgifter som betalas av kunden.

Genom att i god tid hitta och teckna ett samarbetsavtal med ett inkassobolag som passar dina behov, slipper du risken att tvingas in i ett dyrt och kanske mindre fördelaktigt avtal på grund av tidsbrist. Att vara proaktiv kan spara både tid och pengar i längden.

Vad behöver jag för att kunna registrera mig?
ikon plus

För att kunna registrera dig behöver du:

  • Personligt BankID för att verifiera din identitet.
  • Ditt företags organisationsnummer för att koppla registreringen till rätt företag.
  • Ett BankGiro eller kontonummer för att vi ska kunna hantera betalningar smidigt.
    (Tänk på att fylla i utan specialtecken eller mellanslag)
Vilka fakturor kan jag skicka till inkasso?
ikon plus

Du kan skicka fakturor till inkasso som:

  • Har förfallit och där kunden inte har betalat inom den angivna tiden.
  • Inte är föremål för en pågående tvist med kunden.
  • Gäller ett belopp som du kan styrka med avtal, beställning eller motsvarande underlag.
Hur lång tid tar det innan jag får mina pengar?
ikon plus

Vi betalar ut inkasserade pengar inom 24 timmar från det att kunden har gjort sin betalning. Hur snabbt du får dina pengar beror alltså på när kunden betalar, men vi ser alltid till att hantera utbetalningen så snart som möjligt.

Bestritt ärende – vad innebär det?
ikon plus

Om en gäldenär anser att ett krav är felaktigt har hen alltid rätt att invända mot det, förutsatt att det finns en saklig grund. Bestridandet ska skickas till Inkasso Marginalen och måste innehålla en giltig anledning till varför kravet inte accepteras.

Exempel på saklig grund kan vara:

  • Den beställda varan/tjänasten har inte levererats.
  • Varan/tjänsten har reklamerats eller returnerats inom den avtalade tiden.
  • Den fakturerade tjänsten har utförts felaktigt, bristfälligt eller inte alls.

När vi mottar ett bestridande kontaktar vi fordringsägaren för att utreda saken. Under tiden som utredningen pågår stoppas vidare inkassoåtgärder.

Om ett krav bestrids på saklig grund kan det inte skickas till Kronofogden. Däremot kan ärendet tas vidare genom en stämningsansökan till tingsrätten.

så funkar det

Börja skicka fakturor till inkasso

Ikon registrera inkassoärenden
Fyll i företagets uppgifter
Ikon bankid
Identifiera dig med BankID
Ikon registrering i kundportal
Du registreras som kund
Ikon handslag, acceptera avtal
Du godkänner avtalet
Ikon registrera inkassoärenden
Börja registrera ärenden
Ikon klocka inkassoprecessen startar
Inkassoprocessen startar
Ikon utbetalning
Vi betalar ut inom 24 timmar.
Påbörja registrering
ikon alert, utropstecken

Tänk på att:

- Du och din kund behöver vara överens om att fakturan är giltig.

- Läs noga igenom avtalet du får i sista steget innan du skickar in ditt första ärende. I vissa fall kan extra kostnader tillkomma men normalt kostar ett lyckat ärende dig ingenting.

Exempel på ärenden som kan medföra extra kostnader:

- Fordringar såsom t.ex. utlandsärenden, el eller hyror kräver specialhantering vilket alltid medför en kostnad. Kontakta oss för offert.

- Vill du skicka in ett redan tvistigt ärende kräver detta hantering av jurist och medför extra kostnader.

- Väljer du att dra tillbaka ett ärende debiterar vi dig för upparbetade arvoden och eventuella utlägg som hanteringen har medfört.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Genom att klicka på "Acceptera alla" godkänner du att cookies lagras på din enhet för att förbättra webbplatsens navigering, analysera webbplatsanvändning och hjälpa oss i våra marknadsföringsinsatser. Se vår cookie policy för mer information.