Bli kund
Anslut till Inkasso Marginalen
Det tar endast några minuter att ta sig igenom hela flödet.
Först ansluter du dig till vår kundportal och därefter kopplar du på ditt bolag.
Bli kund
Det tar endast några minuter att ta sig igenom hela flödet.
Först ansluter du dig till vår kundportal och därefter kopplar du på ditt bolag.
Det beror på hur många och vilka av våra tjänster du vill nyttja, vi kan hjälpa allt från stora organisationer till dig som bara behöver driva in enstaka skulder. Har du ett fåtal ärenden per år och vill ha en standard inkassotjänst rekommenderar vi vår tjänst ”Grön Inkasso”. Önskar du en specialanpassad lösning föreslår vi att du tar kontakt med en av våra säljare för en offert.
Ett lyckat inkassoärende kostar dig normalt ingenting.
De fall där kostnader kan uppstå är t.ex. om vi har påbörjat en åtgärd med utlägg/kostnader och om du då väljer att återkalla/avsluta ärendet. Upparbetade utlägg/arvoden faktureras då dig. Mer detaljerad prisinformation får du i anslutningsprocessen.
Kostnaderna för inkassotjänster kan variera mycket, så det är viktigt att jämföra priser och villkor innan du behöver anlita en byrå. Du bör du fokusera på vad du själv betalar, som årsavgifter och anslutningsavgifter istället för inkasso- och aviavgifter som betalas av kunden.
Genom att i god tid hitta och teckna ett samarbetsavtal med ett inkassobolag som passar dina behov, slipper du risken att tvingas in i ett dyrt och kanske mindre fördelaktigt avtal på grund av tidsbrist. Att vara proaktiv kan spara både tid och pengar i längden.
För att kunna registrera dig behöver du:
Du kan skicka fakturor till inkasso som:
Vi betalar ut inkasserade pengar inom 24 timmar från det att kunden har gjort sin betalning. Hur snabbt du får dina pengar beror alltså på när kunden betalar, men vi ser alltid till att hantera utbetalningen så snart som möjligt.
Om en gäldenär anser att ett krav är felaktigt har hen alltid rätt att invända mot det, förutsatt att det finns en saklig grund. Bestridandet ska skickas till Inkasso Marginalen och måste innehålla en giltig anledning till varför kravet inte accepteras.
Exempel på saklig grund kan vara:
När vi mottar ett bestridande kontaktar vi fordringsägaren för att utreda saken. Under tiden som utredningen pågår stoppas vidare inkassoåtgärder.
Om ett krav bestrids på saklig grund kan det inte skickas till Kronofogden. Däremot kan ärendet tas vidare genom en stämningsansökan till tingsrätten.
så funkar det